Thuis in Kunst

23-06-2017: HELAAS ZIJN WIJ IN VERBAND MET BRANDSCHADE TIJDELIJK GESLOTEN. Op woensdag 14 juni is er brand geweest bij onze kunstuitleen. Helaas is de schade aan ons pand omvangrijker dan verwacht. Er is brand-, roet-, rook- en bluswaterschade. De restauratiewerkzaamheden zullen een aantal maanden gaan duren. Wij zijn momenteel bezig met het plan voor een tijdelijke pop up store om de komende maanden te overbruggen. Wij hopen half augustus meer duidelijkheid daarover te kunnen geven.

Schade aan de kunstwerken
Alle 3.500 kunstwerken zijn inmiddels veilig gesteld op een externe locatie en worden beoordeeld op eventuele schade. Een klein deel lijkt zwaar beschadigd, maar het merendeel stond in het depot in de kelder en zal naar verwachting t.z.t. weer in goede staat terugkomen. De komende maanden zullen in het teken staan van de renovatie van het pand en het beoordelen van de omvang van schade aan de kunst.

Wil je contact met ons opnemen?
Helaas zijn wij momenteel telefonisch niet bereikbaar, wel per email. Wij doen er alles aan om zo snel mogelijk weer beter bereikbaar te zijn en ook weer te openen voor onze klanten.

Wil je een kunstwerk inleveren?
We hopen dat klanten die hun kunstwerk willen omwisselen dit met een paar maanden willen uitstellen.

Heb je een reservering gedaan?
Helaas is het momenteel niet mogelijk om een gereserveerd werk op te halen. Alle kunstwerken zijn uit voorzorg weggehaald uit ons pand en opgeslagen op een externe locatie. Zodra jouw kunstwerk weer beschikbaar is, sturen we je een bericht dat het kunstwerk opgehaald kan worden. Houd er rekening mee dat er een kans is dat het net een kunstwerk betreft dat (zwaar)beschadigd is; ook dan informeren we je zodra wij meer duidelijkheid hebben. 

Heb je in onze digitale catalogus een mooi kunstwerk gezien dat je wilt lenen?
Momenteel is het niet mogelijk om te reserveren omdat we nog geen zicht hebben wat de status is per kunstwerk en wanneer het terug zal komen van de externe locatie. Blijf onze website in de gaten houden voor de ontwikkelingen hieromtrent. 
 
Is de geldigheidstermijn van je KunstKadoBon bijna verstreken?
Klanten waarvan de geldigheid van de KunstKadoBon bijna is verstreken, kunnen vanaf het moment dat wij weer geopend zijn alsnog hun KunstKadoBon gebruiken. De komende maanden tellen wij uiteraard niet mee en wij zullen coulant zijn met de inlevertermijn van de KunstKadoBon. 

Onze excuses voor het eventuele ongemak.
Meer informatie over de brand kun je teruglezen in onderstaande artikelen:

Algemeen Dagblad 14-06-2017: mogelijk verband tussen drie branden in Utrecht
Algemeen Dagblad 21-06-2017: 3.500 kunstwerken beschadigd.